maandag 16 september 2013

Perry, Crystal River en Clearwater... 13, 14 en 15 september

Zo, nu maar eens even verder met het blog. Het internet was de laatste dagen niet iets om over naar huis te schrijven.  Nu hebben we een goede verbinding dus als het goed is moet het allemaal gaan lukken.  Vanuit Panama City zijn we naar Perry gereden. Niet zo'n spectaculair plaatsje maar we moesten toch ergens in het binnenland overnachten en dit was een van de beste opties. We hebben overnacht in Econolog Inn in Perry. Aardige mensen alleen het hotel was niet bijzonder. Oud, beetje slecht onderhouden. Het bed was wel goed. Toen we 's ochtends naar het ontbijt gingen begon het al goed; de koffie was op. Er was ook een duits stel van onze leeftijd die ook tot die conclusie waren gekomen.  Toen de dame, die het onbijt verzorgde eraan kwam, ging ze meteen nieuwe koffie zetten. Ondertussen deed ik een broodje in de toaster. Ries besloot maar vast een wafel in het ijzer te maken en de Duitse meneer deed ook nog even een broodje in de toaster.  Pats!! De stoppen erdoor!! Dat kon het dus allemaal niet aan. Weer doorgegeven dat de stroom er af was. Even later weer hetzelfde, ondanks dat het wafelijzer nu uit was. Toen kwam de hotelmanager eraan met een stekkerdoos die op een andere groep zat. He he, de koffie kon weer doorpruttelen. Nou, dan beginnen met het ontbijt.. dachten we... messen waren op! Oeps... juffrouw van het ontbijt kwam er later met messen aan van de manager zelf denk ik. We hadden nu in elk geval roestvrij stalen messen ipv plastic, haha. De duitse man wilde vervolgens boter pakken... was ook op! In plaats daarvan kreeg hij een flesje met vloeibaar boter in de handen gedrukt, wat qua uiterlijk er wel uitzag als een flesje zonnebrandcrème.  We hadden er allemaal ontzettend veel plezier aan. Ondertussen hadden het Duitse stel en wij een geanimeerd gesprek over van alles en nogwat. Later kwam er nog een roemeens meisje/ vrouw binnen waar Ries en ik ook  weer een leuk gesprek mee hebben gehad. Zij gaf ons goede tips waar we naar toe konden gaan op weg naar Crystal River. Al met al hebben we ondanks het niet zo goede ontbijt de hele vakantie nog niet zo'n leuk begin van de ochtend gehad.
Eindelijk onderweg naar Crystal River zijn we op advies van de Roemeense naar het " Rainbow Springs Statepark" gereden. En het was prachtig! Ontzettend helder water, mooie watervalletjes, een prachtig blauwe rivier waar je kon zwemmen en kajakken. Het was dat we onze zwemspullen niet voor het grijpen hadden en je je daar niet kon omkleden. Anders was ik graag het water in gegaan. En met Richard gaan kajakken. Ik ben wel even met de blote voeten in het water gaan staan en dat was heerlijk verfrissend. Verder was het ontzettend benauwd in het park. Ik werd er raar van dus zijn we spijtig genoeg redelijk snel weer vertrokken. We kwamen een half uur later aan in Crystal River. Het hotel was hier beter en het ontbijt ook. Maar niet zo gezellig haha.
Richard zag op de navigatie dat er in de buurt nog een klein stukje strand moest zijn. We wilden graag de zonsondergang op de foto zetten dus zijn we, na gegeten te hebben die kant op gereden. Het was toch nog wel een eindje rijden maar het was het dubbel en dwars waard! We kwamen bij een prachtig strandje waar nog een stuk of wat mensen aan het barbecuen en zwemmen waren. We liepen door het zand. Waar het zand wat nat was waren allemaal hoopjes kruimelig opgedroogd zand. We keken eens goed en toen zag ik het plotseling krioelen van kleine minikreeftjes die zich aan het ingraven waren. Heel interessant maar ik maakte me snel uit de voeten. Terwijl Richard natuurlijk heel kalm alles bleef filmen. We zijn toen door een klein soort van oerwoud naar de pier gelopen, want de zon ging bijna onder! En het was zo mooi! Op de pier nog met een paar locals gepraat. Ook weer erg leuke mensen, iedereen hier is zo vriendelijk en behulpzaam. Echter er is iets wat ze steeds aan ons vragen: " ARE YOU FROM GERMANY??  No, where from HOLLAND!!
Ik heb afgelopen nacht ontzettend goed geslapen.  Ik was gisteravond zo moe dat ik Richard niet onder de douche heb horen komen en ik sliep al toen hij in bed kwam. En dat gebeurt haast nooit! Na een verkwikkende nachtrust zijn we vanmorgen na ons vroege ontbijt naar Clearwater gereden. Waar we nu dus zijn. Ook vandaag zijn we via een mooiere weg naar Clearwater gereden en onderweg nog naar een eilandje geweest waarvan we eerst dachten dat het Honymoon Island was maar waarschijnlijk toch iets anders bleek te zijn. We hebben op de valreep nog even een Mall bezocht. Het was echter al 17.00 uur en de Mall ging om 18.00 uur sluiten.  Toen nog even langs de Walmart. Daar o.a. chickenwings gekocht en die net lekker opgepeuzeld. Vanmiddag hadden we al warm gegeten bij Ihop. Richard heeft net lekker koffie gezet. En nu is jet het al weer 21.40 uur. Met een goed uur doe ik mijn luiken weer dicht. Ik denk dat we hier morgen nog blijven. En dan voor de laatste 3 nachten in ons appartement in India n Shores. Tja.....en dan is de koek weer op....en de kilo's erbij, haha...........

donderdag 12 september 2013

Wakker geworden met 9/11op tv

We werden wakker van de wekker. Ries zette de tv aan en meteen werden we geconfronteerd met de beelden van de brandende two towers. Ik kan me heel goed voorstellen hoor, dat deze verschrikkelijke gebeurtenis nog zo'n  impact heeft. Het is gewoon niet te bevatten, dit drama.
Maar goed, over naar de orde van de dag. Vandaag zijn we na 3 dagen vertrokken uit dit leuke betaalbare hotel. Tenminste,  nu is het betaalbaar. Drie weken eerder hadden we meer dan het dubbele voor dezelfde accommodatie moeten betalen, volgens de receptioniste.  Het  seizoen is voorbij dus zijn de prijzen een stuk naar beneden gegaan en zijn er nog maar weinig toeristen.  Wij vinden het prima! Je hoort ons niet klagen hoor, haha.
We hebben besloten om niet te ver te rijden vandaag want we willen een overnachting doen in Panama city. We checken uit en rijden op ons gemak via de scenic route naar Panama City. We komen weer door o.a. Seeside, waar we onze postcards droppen bij het postkantoor. We rijden verder, stoppen nog een paar keer om van het uitzicht van de zee te genieten en komen dan uiteindelijk aan bij de pier van Panama City Beach. Hier zijn allerlei leuke winkeltjes met eerlijk gezegd allemaal prullaria. We zijn naarstig op zoek naar leuke betaalbare souvenirs maar kunnen niets leuks vinden. We hebben nog wel even maar ik ben bang lieverds dat ik met weinig thuis kom. De kleding hier vind ik persoonlijk ook niet bijzonder. Doet een beetje wibra achtig aan. En de merkkleding vind ik nog niet erg goedkoop. Of ben ik nu een "knieperd"? Hihi. Wel hebben we ons eerste "American icecream" gehad. Speciaal van het geld dat we hadden gekregen van Pa en Ma van der Wal. We hebben de belofte ingelost pa! Haha.
We hebben hier een leuke foto van maar die heeft Ries met zijn fotocamera gemaakt en niet met de telefoon dus die kan ik helaas niet plaatsen.  We hebben ook nog lekker geluncht bij de Subways.  Dit was voor het ijsje. Anders was er van die lunch waarschijnlijk niets gekomen. We hebben hier toch nog wel een tijd rondgelopen.  Om goed 16.30 uur waren we in ons nieuwe hotel. Ik ben toen even een dutje gaan doen vanwege de hoofdpijn. Ruim anderhalf uur later werd ik weer wakker en zijn tegen
19.00 uur nog even naar een Bob Evan restaurant gegaan. Hier hebben we kip met aardappelpuree,  jus en een andere smurrie gehad wat wel lekker was maar er niet zo lekker uitzag. Ries had kipnoedelsoep vooraf, ik een salade. Ries had ijs na en ik fruitsalade die niet rijp was helaas..volgende keer maar ergens anders eten. Het vulde en was verder best te eten. Nu zijn we al een tijdje terug op de hotelkamer. Lekker koffie gedronken en straks nog even wat water of sap. Ik ben alweer geruime tijd met het blog bezig. Dus ik brei er nu een eind aan. Ik weet niet of ik er morgen aan toe kom. Ik zou zeggen, to be continued folks.........

Airforce museum in Pensacola

Dinsdag 10 september zijn we naar Pensacola gereden om het Naval Airforce museum te bezoeken. Na een lekker zelfgebrouwen ontbijtje zijn we vanuit onze koele kamer de hitte ingestapt en weer gauw de auto met airco ingedoken. Ik moest er nu echt niet aan denken om in de prelude te zitten zonder airco! Maar gelukkig rijden we nu eventjes in een mooie mazda 3, alhoewel hij buiten de airco om natuurlijk niet kan tippen aan de prelude (ahum). Het was toch nog verder rijden dan we dachten maar ach, wtf, we hebben vakantie! Toen we aankwamen bij de militaire basis moest Richard zijn rijbewijs laten zien en ik mijn paspoort voor identificatie.  Toen mochten we doorrijden.  Het museum was erg leuk en interessant. Er stonden heel veel vliegtuigen en helikopters,  en met liet zien d.m.v. poppen en atributen uit verschillende oorlogen hoe het ging met bijvoorbeeld verbindingen maken, hoe men zich verdedigde en verschuilde voor de vijand. Er  was zelfs nog een film over het leven in de ruimte in de shuttle.  Het was een heel komisch filmpje. Al met al was het een geslaagde onderneming om hier een kijkje te nemen. Op de terugweg hebben we een stukje sideseeing gedaan, zodat we op plekken kwamen op de basis waar eigenlijk geen gewone burgers kwamen. Maar ach, we kwamen wonder boven wonder op de juiste plaats uit en konden zo onze weg vervolgen. We zijn na een paar stops weer naar ons hotel gereden waar we nogeven lekker geplonst hebben in het zwembad.

dinsdag 10 september 2013

Nog maar een keer....

Hallo allemaal,
Toch nog maar 1keer proberen met het blog. Ben er net achter gekomen dat ik foto's die van mijn telefoon af komen wel kan plaatsen. En het typen gaat momenteel nog steeds goed, zonder dat ik een tijd moet wachten voor de woorden komen. Dus stuur ik jullie allemaal weer een mail, hihi. Beter maar niet appen nu want jullie slapen nu als het goed is. We zijn nu in Destin.  Een toeristische plaats in de panhandle. Zo wordt dit stuk van Florida genoemd vanwege de vorm van een handvat van een pan. Ook noemen ze dit the emerald coast vanwege de witte stranden van het lijkt wel poedersuiker, en de blauwe zee. Nou, en het is echt waar hoor! We zijn vandaag aan het strand geweest en het was prachtig! Niets teveel gezegd.  De ontzettend vriendelijke receptioniste heeft ons uitgelegd waar we naar toe moesten rijden. We zijn o.a. naar Santa Rosa beach, Blue Mountainbeach, en Seaside. Dit plaatsje is bekend geworden omdat hier de film "the truman story" is opgenomen met Jim Carrey. Echt heel leuk om allemaal te zien. We zijn regelmatig even de auto uit gestapt om  naar het strand te lopen of lekker ergens wat te drinken en eten. Want ook dat moet natuurlijk dooorgaan. Heerlijk pootje gebaden en verder over het strand gewandeld. Toen, op de terugweg nog even langs de publix om nog wat lekkere broodjes te halen. Ook hebben we nescafe koffie gekocht. w
Het hotel waar we nu zitten heeft namelijk geen voorziening voor koffie op de kamer. Het nabijgelegen Waffelhouse heeft wel koffie maar die was niet zo lekker. We hebben een paar goedkope bekers gekocht en dus de nescafe. En water gekookt in magnetron,   en een heerlijk bakkie koffie. Mmmm. Het ontbijt  bij dit hotel bestaat uit koekjes, koeken en cake. Het ontbijt morgenochtend bestaat dus nu voor ons uit broodjes van de publix met kaas en jam. Is toch iets lekkerder voor de vroege ochtend. Morgen gaan we naar Pensacola. Eens kijken wat daar allemaal te beleven valt.
Ik probeer nog wat foto's te plaatsen.  Hopelijk blijft het op deze manier lukken om toch nog wat van dit blog te maken. Liefs van ons....

zondag 8 september 2013

Helaas, ik stop met het blog

Ik ben alweer een paar uur  bezig geweest met het blog vanavond.  Foto's willen niet worden geupload, en ik moet steeds heel lang  wachten voor ik mijn getypte woorden zie verschijnen waardoor ik regelmatig in de war kom en fouten maak. Ik ben het ondertussen zo gigantisch zat geworden dat ik stop met het blog. Ik zal een aantal vanjullie wel appen. Misschien wel een groepsapp met wat van onze avonturen.  Ik vind het heel jammer dat ik ga stoppen maar ik word er zo heel erg sjaggie van! Bedankt voor alle reacties tot zover. Groetjes van ons. Xxx

zaterdag 7 september 2013

Naar Lake City

Na een goede nachtrust in een toch ietwat teleurstellende accommodatie vanwege een vieze muffe geur en het slechte internet zijn we na het ontbijt vertrokken richting Lake City. Om op het ontbijt terug te komen;  Dit was bij het naastgelegen Dennie's. We kregen van het hotel vouchers voor een tegoed van $3, 50 p.p.  We hebben allebei pancakes besteld met banaan en pecannoten, ahornsiroop en daarbij turkeybacon en scrambled white egg. Dit was zo ongeveer het simpelste wat op de menukaart stond. Verder kregen we een enorme beker koffie die nadat er een paar slokken koffie uit waren steeds weer werd bijgevuld.  En ons ontbijt bleek nog een hele berg te zijn wat ik echt niet op kon! Ries eet altijd netjes zijn bord leeg zoals zijn moeder hem geleerd heeft dus hij heeft het met moeite naar binnen gewerkt. Het was trouwens heel lekker! Gelukkig leest mijn diëtiste dit blog niet. Lol.
We kwamen tegen 13.45 uur aan in Lake City. We hebben ingecheckt in ons huidige hotel: The Red Roof Inn. De receptioniste was erg vriendelijk. En: onze kamer is erg netjes, ruikt fris en we hebben zeer goed bereik met internet! Dus we zijn tot nu toe zeer tevreden. Na een lekker bakkie koffie op onze kamer zijn we Lake City een beetje gaan verkennen. Er was een kleine mall met een J.C. Penny's en o.a. een Belk. Twee warenhuizen met hoofdzakelijk kleding, assesoires en sierraden. Een behoorlijke tijd daar rondgelopen. Op het laatst een restaurant opgezocht. Het is geworden: The ole house. Een soort van wild west restaurant, net zoiets als "Cracker Barrel". Met een 'all you can eat' concept. Het was een buffet met van allerlei salades, vlees en vis. Gebakken aardappelen,  puree, sweet potatoes (niet lekker) rijst, pasta noem maar op. En dan ook nog een dessert gedeelte. Ook hier werd je glas steeds bijgevuld. We hebben heerlijk gegeten voor weinig geld. Maar we hebben lang niet zoveel naar binnen gewerkt dan het gezelschap om ons heen. Tijdens ons bezoek aldaar is het buiten flink tekeer gegaan met regen en onweer. Ook nu onweert het. Ik ga nu mijn relaas beëindigen en probeer zo wat foto's te plaatsen. Het typen op de tablet vergt erg veel geduld .  Ook krijg ik al gauw last van mijn nek. Elk woord dat ik typ heeft een tijdje nodig om te verschijnen. Ik word er een beetje sjaggie van. Maar ik wacht nog ff met uit het raam gooien hoor.....

vrijdag 6 september 2013

Kennedy Space Center (5 september)

Wat heb ik ontzettend lekker geslapen! Ries is wel een paar keer wakker geweest maar ik 1x en toen moest ik natuurlijk even plassen. Toen om half 8 de wekker afliep waren we fris en fruitig en om goed half 9 hebben we best wel een lekker ontbijt genuttigd bij ons "Best Western" hotel. Om half 10 zaten we in onze mooie Mazda 3 compact car en zijn richting Kennedy Space Center gereden. Eerst nog even in Titusville een hotel geboekt namelijk " Ramada inn en suites Kennedy space center". Tot nu toe niet zo'n goede keus; het ruikt muf en als je net de hotelkamer binnen komt stinkt het zelfs. Wilden er eerst wat van zeggen maar ach, het is maar 1 nachtje. Verder is Wifi verschrikkelijk! Jullie willen niet weten hoe lang ik al bezig ben met dit en het vorige bericht!
Maar goed, verder over ons bezoek aan KSC. Natuurlijk waren we hier 3 jaar geleden ook geweest. Maar deze keer vonden we het allebei nog leuker.  En dat kwam omdat nu de echte spaceshuttle "Atlantis" daar hing! Zoals de Amerikanen dit presenteerden; ; In  1 woord GEWELDIG!  Ik ben normaal niet zo van de spaceshuttles enzo. Vind het wel leuk maar niet zoals Richard. Maar voordat je de Atlantis zag kwam je eerst in een ruimte waar je een korte film zag hoe de spaceshuttle ontwikkeld is en wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Daarna moest iedereen een andere ruimte inlopen. Daar leek het alsof je naar een lancering stond te kijken,  inclusief al het lawaai. Je ziet de Atlantis de lucht in gaan en op een zeker ogenblik zie je door een glazen wand de Atlantis staan die zoals de Amerikanen zo mooi weten te vertellen " Back at home" is. Door de indrukwekkende muziek, het mooie verhaal en de beelden en op het laatst het openen van de deuren om de "Atlantis" in volle glorie te zien, springen de tranen me in de ogen en moet ik hevig slikken. Ook Ries is ontroerd.  Even later loopt hij met een verrukt gezicht foto's te nemen van de shuttle. Ik vind het echt prachtig dat hij zo geniet! We lopen nog behoorlijk lang rond te kijken. En we doen nog even een simulatie van een lancering wat erg leuk is en niet eng, haha. Na nog heel lang bij twee giftshops te zijn geweest en enkele artikelen rijker en dollars armer, gaan we nog 'even' langs de Walmart waar we ook weer lekker een tijd rond   sjouwen. Dan weer bepakt en bezakt naar het hotel met lekkere broodjes die we met een lekker bakkie koffie opeten. Dit was het verslag van gisteren en vandaag. Ondertussen wil ik de tablet wel haast het raam uitgooien! !! Wat een ontzettend buitengewoon vervelend rotding! En wat een kl*** internetverbinding!!!! Hopelijk gaat het morgen beter! !

Eerst maar even een nachtje slapen, hihi

zaterdag 31 augustus 2013

Nog 4 nachtjes slapen!!

O jongens, het is nu dus bijna zover! Nog een paar daagjes en dan vertrekken we eindelijk!
Ik heb nog nooit zo naar vakantie verlangd dan nu lijkt het wel, haha.
Ongeveer twee weken geleden begon het een beetje te kriebelen want ik kon de reispapieren ophalen. Ik zat bijna te jubelen aan de telefoon toen de dame van het reisbureau belde. Het mens zal wel gedacht hebben dat ik nog nooit op vakantie was geweest.
Verder liggen de koffers al aardig vol met kleding, schoenen en diverse spulletjes. Niet teveel meenemen natuurlijk want er moet ook nog van alles mee terug.

Hierboven een foto van Manatees geplaatst. We willen namelijk in Crystal River met die goedaardige reuzen gaan zwemmen. Volgens verscheidene mensen moet dat een fantastische belevenis zijn.

Dinsdag om 11 uur 's ochtend s  kunnen we thuis inchecken en hopelijk de stoelen van onze keuze reserveren. Richard wil heel graag aan het raam zitten.
Woensdagochtend om 5.30 uur vertrekt onze trein richting Schiphol. Annita, onze grote vriendin, is zo lief om ons naar het station te brengen. Lief hoor, ze offert zo maar haar broodnodige nachtrust op! Ons hondje Micky wordt tijdens onze afwezigheid liefdevol verzorgt door Ria en Nico. Jongens, alvast bedankt hiervoor!

Om 10.55 uur zal ons vliegtuig als het goed is vertrekken vanuit Amsterdam naar Atlanta USA.
Om pakweg 14.45 uur plaatselijke tijd arriveren we daar, om vervolgens tegen 16.55 uur verder te reizen naar onze eindbestemming: Orlando International airport. Hier arriveren we tegen 18.25 uur.
Dan gaan we de huurauto ophalen en rijden we als de navigatie ons goed stuurt naar ons hotel: Best Western Orlando airport. Hopelijk gaat dit deze keer beter want de eerste keer dat we hier naar toe gingen in 2010 konden we de weg niet vinden. Maar we hebben nu dus onze navi dus het moet lukken!

Tja en verder... nog eventjes geduld hebben ...... Ik "spreek "jullie weer in Florida!

zondag 11 augustus 2013

Nog 23 dagen!!

Het schiet nu echt lekker op!
Richard moet nu nog 3 weken werken en dan heeft hij vakantie! Yes!
We hebben er ook reuze zin in, maar dat had ik geloof ik al eerder verteld haha.
We hebben een soort van routeplanning gemaakt, al kan daar natuurlijk altijd van worden afgeweken.
Misschien blijven we ergens wel een nachtje langer hangen of gaan we juist niet in de plaats overnachten wat we eigenlijk wilden. We kunnen dus nog alle kanten uit. We hebben niets besproken behalve dan de eerste nacht na aankomst in Orlando. En de laatste 2 nachten in een condo in Indian Shores.  Dat is wel zo relaxed.

Het schema is als volgt:

4 sept- Vanaf Orlando Airport 1e overnachting bij het Best Western Airport Inn
in Orlando
5 sept - We rijden via KSC naar Daytona Beach, alwaar we een hotel zoeken voor één overnachting
6 sept - Voor we Daytona verlaten gaan we eerst nog even de Mall bezoeken. Vandaar rijden we via Palatka , waar nog wat leuke bezienswaardigheden schijnen te zijn, naar ons volgende overnachtingsplaats: Lake City
7 sept - We vervolgen onze reis en gaan via Tallahassee naar Marianna. Hier zoeken we weer een hotel. Ook willen we hier het Cavern State Park gaan bezoeken.
8 sept - Vanuit Marianna rijden we naar Destin. De bedoeling is om hier een drietal nachten te verblijven. Dit kunnen er ook een paar meer worden. Destin is onze standplaats om  o.a.de plaatsen Pensacola, fort Walton Beach en Panama City te bezoeken.
11 sept - We vervolgen wederom onze reis en rijden het lange stuk naar Crawfortville en overnachten hier.
12 sept - We rijden nu naar Crystal River. Dit is ook weer een lange rit.
Hier blijven we waarschijnlijk 2 nachten.
Verder is onze planning nog niet echt gereed. We moeten in ieder geval 18 september inchecken bij de condo in Indian Shores

zaterdag 27 juli 2013

Nog 38 dagen!!

Aan de ene kant is de tijd best wel snel om gegaan. Maar aan de andere kant duurt het nog 5 weken voor we eindelijk kunnen gaan! Ondertussen werkt Richard de bouwvakvakantie zo veel mogelijk door. Na deze week wel een weekje vrij.  Dat is wel lekker. Ook ben ik regelmatig op het florida forum te vinden voor allerlei tips en het lezen van reisverslagen van anderen. Zo kom je soms op hele leuke ideeen.
Binnenkort nog even kijken in de stad naar een paar waterschoenen voor aan zee.  Ik heb geen zin om op een pijlstaartrog te trappen of zo'n vieze kwal. Met blote voeten wel te verstaan. De tickets komen pas een week voor vertrek. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje aan de late kant, maar het zal wel loslopen. Esta moet ook nog geregeld
worden maar daar is nog tijd genoeg voor. Voorlopig moeten we dus gewoon geduld hebben. Tot later maar weer.......

woensdag 10 juli 2013

Even een paar bezienswaardigheden...

Ik ben al zo met de vakantie bezig! Het duurt me allemaal veel te lang! Het liefst zou ik vandaag nog vertrekken... Maar helaas moeten we nog even geduld hebben... zucht...

Toen we in 2010 in Florida zijn geweest hebben we een hele rondreis gemaakt. Begonnen in Orlando, vervolgens via Kennedy Space Center naar Fort Lauderdale, Miami, de Keys, door de Everglades naar Fort Myers, Clearwater, Anna Maria Island, Homosassa voor de zeekoeien, en toen toch nog weer even de andere kant op naar Daytona Beach en st. Augustine. De laatste 3 dagen in Orlando vertoeft.

Nu willen we het anders doen; we starten wederom in Orlando. We gaan geen parken bezoeken. Is aan ons niet besteed. We geven ons geld liever uit aan andere dingen. Van Orlando eventjes een uitstapje naar het Kennedy Space center aangezien de echte shuttle "Atlantis" daar staat en Richard toch wel heel graag wil kijken en wellicht voelen hoe dit ding er van dichtbij uitziet. Hij zou er spijt van krijgen als hij niet gaat. Dus ik heb erop aangedrongen dat we gewoon gaan!

Vanaf KSC gaan we weer het binnenland in. We willen namelijk de "panhandle" bezoeken. Dit houdt in dat we Marianna gaan bezoeken. Hier is namelijk het cavern state park. Waar je dus een tour kunt maken door de mooie grotten met stalactieten en mieten. Dit lijkt ons wel een leuk uitstapje tussendoor.

Pensacola wordt ook bezocht, evenals de hoofdstad van Florida: Tallahassee. We willen Fort Walton beach aandoen, Panama City(beach), St. George Island, Chrystal river, en alles wat ondertussen voorbij komt. We zien wel. Dit is globaal wat we willen gaan doen. We hebben alleen de nacht bij aankomst besproken en de laatste drie dagen een condo gehuurd in Indian Shores. Een mooi appartement op kruip afstand van de zee. Verder is alles nog mogelijk. Ook wil ik nog wel "Ross dress for less" met een bezoekje vereren. Waarschijnlijk wordt dit direct de dag na aankomst gedaan in Orlando. Ons hotel is namelijk maar 6 minuten rijden ervandaan.
Al met al een heel leuk vooruitzicht. Alleen.... mag de tijd wat sneller gaan!!

woensdag 26 juni 2013

Wanneer vliegen we?

De "tijd" widget geeft aan dat we over 70 dagen gaan vliegen! Dat duurt ons nog veel te lang!
Maar we zullen toch helaas geduld moeten hebben. Het weer hier in ons mooie Nederland helpt niet echt mee om de tijd op een leuke manier door te komen maar we doen ons best.
Om de tijd wat te vullen zal ik eens even op een rijtje zetten wanneer we gaan vliegen.
Als er tenminste tussentijds niets veranderd want dat was in 2010 ook het geval! Toen gingen we van bijna 3 uur tussentijd in Atlanta naar krap anderhalf uur! En doordat de piloot de landing niet in kon zetten door een geparkeerde vrachtwagen moesten we noodgedwongen een vlucht later nemen.
Hopelijk gaat het dit keer goed maar daar gaan we dan maar van uit.

We vertrekken op woensdag 4 september om 10.55 vanaf Amsterdam Schiphol richting Atlanta.
Aankomst in Atlanta: 14.45 uur(plaatselijke tijd)
Vertrek Atlanta : 16.50 uur.
Aankomst Orlando : 18.33 uur.

Als we onze koffers hebben opgehaald gaan we naar de balie van Alamo autoverhuur om onze economy auto op te halen.

Terugreis: Vrijdag 20 september vertrekken we om 18.20 uur vanaf Orlando International airport richting Detroit.
Aankomst in Detroit: 21.00 uur
Vertrek Detroit : 22.05 uur
Aankomst Schiphol : 21 september om 11.35 uur.

Tja, dan is de vakantie al weer voorbij maar daar denken we nu nog niet aan! Hij moet eerst nog beginnen!

maandag 17 juni 2013

Het aftellen is begonnen!

4 september gaat het weer gebeuren! Dan vertrekken we vanaf Schiphol naar Orlando, Florida! Natuurlijk hebben we er "onmeunig" veel zin in! Ik heb besloten om net zoals in 2010 een blog bij te houden. Dit keer nemen we geen laptop maar een tablet mee waar alles mee vermeldt moet worden. Dus het is even uitvogelen hoe dit moet, zodat ik straks niet voor verrassingen kom te staan als we er eenmaal zitten. Op dit moment is het makkelijker om het begin van het blog, qua lay-out e.d. op de pc te gaan klaarmaken. En dan, als dit zo'n beetje gelukt is, verder te gaan met de tablet. Zo weet ik niet of het mogelijk is om foto's vanaf de camera toe te voegen via de tablet. Maar daar heb ik dus nog mooi even de tijd voor om dit uit te zoeken. Hopelijk zijn er weer veel mensen die ons blog volgen. Dat zou wel heel leuk zijn waar daar doe je het toch ook wel voor! Groetjes, Lenie